Saturday, July 25, 2009

Corat-coret IEEP '09

Semua tenaga pengajar CFS diwajibkan menghadiri program Islamic Enhancement and Evaluation Programme(IEEP)'09 di Avillion Admiral Cove Resort pada 21-23 July yg lepas.

Bila semua student tengah cuti, tenaga pengajar pergilah berkursus, 'sharpen the saw'. Antara corat-coret IEEP kali ni:

1. Avilion Admiral Cove Resort sebelum ini adalah sebuah club house dan marina. Jadi ada banyak kapal layar dan bot yang berhibernasi. Cantik sangat. Macam-macam nama ada. Antaranya "Janda Baik".
2. Roommate ku Ayu dan group seperti selalu memenangi 2 pertandingan: Masa Ice-Breaking dan De-Stress Activity.
3. Shower gel dan syampoo tidak dibekalkan pada setiap bilik. Hanya ada 2 ketul sabun je. Bila saya call housekeeping katanya tiada dalam pakej. Sabar jelah...
4. Ceramah dari Dr Latif sungguh meninggalkan kesan. Dr banyak tunjuk gambar kat Iraq, betapa gigihnya kanak-kanak di sana. Walaupun perang di sana-sini mereka masih mengutamakan pelajaran. Wahai anak-anak muridku, diharapkan saya tak kan dengar lagi alasan tak datang kelas sebab overslept sebab pelajar di Iraq, walaupun kelas mereka baru saja musnah di bom mereka tetap meneruskan kelas di padang.
5. Dua orang penceramah sebut pasal "7 habit of Highly Effective Person" by Steven Covey. Ada yang dah baca? Antara habit tu ialah "be proactive" and "begin with the end in mind." Kalau tak baca lagi, bolehlah cari buku ni.
6. Tuan Hj Abbas menunjukkan kebolehan bermain seksaponnya ala-ala Kassim Selamat dalam cerita Ibu Mertuaku. Tak kurang hebatnya lecturer dr IRKHS Dept mnunjukkan aksi silap mata dan wayang kulit dr Dept AED.
7. Best Teacher Award untuk ICT Dept dianugerahkan kepada Miss Azimah dan Mdm Fuhaina. Congrats to both of you.
8. First time tak bawak Rusydi pergi IEEP. Kesian kat dia, sampai demam sebab rindulah agaknya. Hehehe...

Wassalam.

2 comments:

AyuArjuna BiGoshh said...

wahhhh....suka yang no 2 tu..heheh

aini said...

of course. you are the great...