Saturday, August 1, 2009

Stiker kat kereta

Salam semua. Terima kasih lah yang baca blog ni. Banyak benda nak cerita sebenarnya tapi masa tidak mengizinkan. Minggu ni memang sibuk sangat sebab ada appoinment ngan supervisor on Tuesday. Sepatutnya dah siap key in data dlm SPSS. Tapi sebab tak mahir SPSS n tak sure nak buat camne, saya pun tak siaplah. So bila jumpa supervisor apa lagi, kena soundlah. Heheh...takpe. mmang salah saya. So malam Selasa tu, saya bertungkus lumus siapkan key in data sampai malam. Hari rabu jumpa balik supervisor. Settle. Masuk ke fasa analisis plak. Next appoinment is next Thursday. Maksudnya kena siapkan sebelum Khamis. Tak nak kena marah lagi...

Sebenarnya hari ni nak citer stiker yang ditampal kat belakang kereta. Al-kisahnya hari Khamis lepas, masa drive nak ke office, adalah satu kereta MyVi kat depan saya. Dan ada satu stiker kat belakang kereta tu yang menarik perhatian saya. Stiker tu lebih kurang tertulis begini. "I am lost, please take me home". Saya pun terfikirlah. Perlu ke, stiker camtu? Tak kanlah hari-hari lost? Hehehe..Lu pikirlah sendiri.

Ada juga stiker yang promete laman web. Yang ni rasanya oklah kut. Sebab sambil menyelam minum air.

Kereta saya camne plak? Masa mula2 grade dulu, ada lah gak tampal stiker UPM. Kononya nak menunjukkan kita grade dr UPM. Sekarang taklah. Tak baik riak...Hehehe..Sejak ada anak ni, kat belakang kereta cuma tampal stiker 'Kid in the car". Harap-harap orang belakang pahamlah. Kalau saya memandu terhegeh-hegeh tu, maksudnya tengah melayan kerenah anaklah tu. Rusydi memang tengah lasak sekarang. Tak tau duduk diam dlm kereta. Nak susu lah, nak biskutlah, kadang-kadang ketuk kepala lah, tarik2 tudunglah. Memang mencabar memandu bersama anak ni. Boleh pakai tali pinggang pun rasanya paling lama 2 minit. Kalau tak tanggalkan, dia dah pandai melepaskan diri. What a brilliant kid. Kalau nak break pun kena pelan2, kalau tak jatuhlah Rusydi tu, rasanya adalah 2 kali jadi camtu.

Satu lagi stiker adalah stiker radio era. Saya dapat masa skot era datang ke taman perumahan saya. Walaupun dah jarang dengar Era tapi stikernya tetap kat situ.

Hmm. So, sebelum tampal stiker kenalah fikir kewarasannya. Kalau menimbulkan syak wasangka orang baik tak payah tampal.

Wassalam.

No comments: