Saturday, August 8, 2009

Hisbah Asma Abu Bakar Family Day


Sebagai seorang fellow di Mahalah Khadijah, kami diberikan sebilangan pelajar di bawah jagaan kami. Biasanya mengikut level dan dipanggil hisbah. Mahalllah Khadijah ada 9 level, maknanya ada sembilah hisbah. Saya adalah fellow bagi level 1 iaitu dinamakan hisbah Asma Abu Bakar. Gambar kat atas adalah mural kat lobby level 1.

Alhamdullillah, pagi tadi kami telah mengadakan 'Family Day' bagi hisbah kami. Acara bermula pukul 7.30 pagi dgn acara aerobik dan sukaneka. Ada banyak program berlangsung hari ni, LTC utk MRC, muhabbah day for AED student, talk for HMS students and ada jugak student yg MC dan balik kerana hal keluarga. Rasanya cuma 50% yang datang. Takpelah dari takde. Yang bestnya, yg tinggallah. Sebab hadiah yg banyak, paling sikit 1 hamper bagi setiap kumpulan yg masuk termasuklah satu hamper untuk anakku, Rusydi. Thank you to committee.

Rusydi pun seronok gak. Walaupun kami datang terlewat,sukaneka dah habis, tinggal explorace je, Rusydi seronok je lari-lari main belon, sampai pecah. Dia pun tolong kutip belon-belon yg pecah tu. Cam tu lah anak umi...Hehehe...

Explorace habis kul 12 pm. Dan kami berkumpul di bilik TV untuk acara penyampaian hadiah dan makan. Saya rasa semua yg datang happy dan dapat mengukuhkan ukhwah antara mereka. Program seterusnya adalah 'Know Your Neighbors'. Program untuk student mengenali jiran mereka dan menilai kebersihan, kekemasan, keramahan jiran-jiran mereka. Program berakhir hari Jumaat depan. Harap dapat sambutan dari pelajar-pelajarku...Wassallam.


2 comments:

AyuArjuna BiGoshh said...

tak nak level saya ke....hisbah kitaorang dah lawa...jemputlah datang raya nanti

aini said...

ok. jangan lupa kuih raya. hehehe...