Sunday, August 30, 2009

Usiaku bertambah setahun lagi..

30 Ogos datang lagi dan bertambahlah setahun lagi umurku. Ulang tahun kelahiranku yg ke 3..? hehehe. Tekalah sendiri. Dah ke penghujung 30an.

Sambutan harilahir bukanlah tradisi bagi keluargaku. Masih ku ingat semasa kecil, tak pernah ada apa2 majlis semasa hari lahir. Takde potong kek. Tapi itu bukan masalah kerana keadaan keluargaku yg susah, aku faham dan reda .

Tahun ini sambutannya amat sederhana sahaja tapi amat bermakna buatku. Kenapa? Semua adik beradik dan bapa datang berbuka puasa di rumahku. Walaupun tiada kek harijadi(dah dpt sponsor tapi ada masalah teknikal lah pulak) tapi suasana sungguh meriah. Gamat jugak lah rumahku dgn gurauan adik-beradik dan anak-anak saudara sambil menatap album lama.

Kat bawah ni adalah gambar sambutan harilahir yg pernah saya rasai, "Surprised birthday". Masa ni baru je kerja kat Kolej Chermai, Negeri Sembilan, rasanya tahun 1998. Birthday party yg diorganize oleh student2 saya dgn kerjasama my husband. Masa tu kami duduk kat kuarters staff. Memanglah close dgn student. Adalah beberapa org student nak tumpang masak laksa kat rumah saya. Saya no hal. Setakat nak tumpang dapur, apa salahnya. Sambil tu bolehlah gak tumpang belajar.


So student saya tu pun masaklah laksa tu. Bila dah siap diorang pun hidanglah dan suruh saya tukar baju paling cantik. Wah, apahal lah plak. Selama ni baju yg saya pakai tak cantik ke? Hehehe..saya ckp dlm hati je lah. Tapi saya ikutkan lah jugak. Bila saya keluar je, rupanya ada kejutan, kedengaranlah lagu "Selamat Hari Jadi". Wah terharu sungguh. Terima kasihlah anak-anak muridku. Tak taulah kat mana diorang sekarang. Dah lost contact. Saya doakan diorang berjaya didunia dan di akhirat.

Bersama student2 tersayang. Sayangnya dah lost contact. Kalau ada sesiapa yg kenal diorang ni, bolehlah contact saya.

Dah dewasa, baru merasa tiup lilin. hehehe...

5 comments:

LailaAlfisyahr. said...

yeahhh hppy bday yeah madam :)
sorry late wishes.
pnjng umur murah rzki & bsabar slalu jga rusydi.

aini said...

tq mkay.

call me nana said...

hepi besday ,madam..
gambo lame mdm len sgt..tak leh cam..
hehe.

aini said...

ya ke? hehehe...masa tu muda lagi.lewat 20 an.

AyuArjuna BiGoshh said...

mdm ani...muda ke tua...tak byk beza berkat sentiasa senang hati...