Saturday, September 19, 2009

SMS Hari Raya...

"Dengan ini diisytiharkan hari raya Aidil Fitri pada tahun ini jatuh pada 20 Sept bersamaan dengan hari Ahad", kata penyimpan mohor besar Raja-raja.

Maka selepas itu, berduyun-duyunlah sms yg masuk untuk ucapan hari Raya. Teknologi dah mengubah budaya kita. Kalau dulu, budaya mengirim kad raya sebagai tanda pengganti diri. Tapi sekarang sms melalui handphone dan juga message kat facebook juga sudah cukup.

Kat sini, saya ingin berkongsi sms raya yang saya pernah terima. Ada yang saya simpan dah dua tahun sebab sayang nak buang sebabnya bolehlah recycle balik. hehehe...

Antaranya:

"Katak kenyang lalu tertidur, Gajah pitam lantas terjatuh, Andai tak sampai tangan menghulur, kupohon keampunan dari jauh, Selamat hari Raya, maaf atas segala dosa..."

"Jika kesilapan dulu belum terampun...maafkanlah, jika kesilapan hari ini menyakitkan...harap lupakanlah, jika kesilapan esok mendatang, janganlah dibawa sampai ke akhirat...Salam Aidil Fitri. Maaf Zahir Batin..."

Before things go bad. Before every one leave. Before our time comes. Before the line gets jammed and definetely before raya ends. I wanna wish all Selamat Hari Raya. Maaf Zahir dan Batin.

And this last sms is very special because in Banjar language.

" Wadai keping kala katar
Gegatas gulungan hayam
Kad hari raya kulir meatar
SMS jadi yam

Siakap si Ikan Pari
Manakan sama siikan patin
Selamat Ari raya Aidil Fitri
Maaf Zahir dan Batin"

To all my readers, Selamat Hari raya dan Maaf Zahir Batin.

Wassallam.

No comments: